הכירו אותנו
הנהלת בית הספר



לימוד והדרכה
התכנים בבית הספר, הקורסים וההשתלמויות הינם פרי פיתוח של צוות בית הספר. המפגשים נערכים בכיתות לימוד הטרוגניות המשלבות מקצועות ותפקידים שונים.
המפגשים נערכים בסדנאות המעודדות שיתוף בניסיון ובחוויות אישיות, יוצרות שיח ודיון מעמיק בסוגיות מאתגרות בעולם הבריאות.
המפגשים מעלים על סדר היום את עולמו הערכי של כל משתתף והיכן הערך פוגש אותו בחיי היום-יום המקצועיים והאישיים.
החשיבה המשותפת והבחינה האישית מעלה את המודעות ויוצרת תובנות חדשות, היכן הנקודות שעלינו להשתפר בהן ומה חשוב ללמוד מהאחר כדי להשתפר.
בבסיס תפיסת ההדרכה שלנו מונחת הגישה כי בארגון נמצא הניסיון, הידע והתורה המקצועית. מתוך כך מנחי המפגשים הם עובדים נבחרים משורות הארגון, הנקראים "מובילי מקצוענות".
מקצוענות, ערכים ומה שביניהם
ערך, על פי ההגדרה המילונית, הוא "אידיאל של אמונה והתנהגות שאדם משתדל לחיות לאורו".
הערכים שלפניכם הם האידיאלים שלאורם אנו פועלים.
היא ממריאה מעבר לעולם הרפואה, וקשורה הדוקות בצדק חברתי, במוסר, באחריות ובמצוינות. היא החוט הקושר את ששת הערכים הבאים – שיחדיו הופכים למקשה אחת שמלווה אותנו לאורך כל המסע הלימודי.
הקניית ערכי המקצוענות והבאתם לשיח ולדיון משותף החוצה תפקידים והיררכיה הם כאמור, מתפקידיו המרכזיים של בית הספר.
הזולתנות דורשת מאתנו אמפתיה לאחר ומחייבת אותנו תמיד לשמור על האנושיות שלנו.
החמלה כלפי האחר היא חלק חשוב מהיכולת שלנו "לראות" את האחר ולפעול למענו.
כפי שהגדיר הפילוסוף חן למפרט; החמלה היא מצב- תודעה הכולל היבטים אינסטינקטיביים, רגשיים, הכרתיים, ולעתים גם דחף לפעולה עבור הזולת:
"את החמלה אי אפשר לתאר כחוויה, כרגש או כהכרה, פשוט משום שהיא כולם גם יחד, ומשום שכל אלו, או לפחות חלקם, מופיעים בו-זמנית, ללא סידור היררכי וללא קשר סיבתי הכרחי בין המרכיבים."
אחריותיות היא התכונה של נטילת אחריות; נכונות של גורם לשאת בתוצאות. (ויקימילון)
האחריות היא חלק בלתי נפרד מהחוזה הלא כתוב בין המטפל למטופל ובין הרפואה לחברה. האחריות מחייבת אמינות, מהימנות ודאגה לאחר. האחריותיות היא היכולת "לקחת אחריות", לשאת בתוצאות, להיות מחויב להתנהגות שלך להשלכותיה. האחריות והאחריותיות קשורות באופן הדוק זו בזו.
תקשורת בין אישית ראויה באה לידי ביטוי, במימוש כל אותם הערכים בהם אנו דנים בביה"ס.
זכויות המטופל מקיפות מספר נושאים והיבטים ערכיים: הזכות לקבל טיפול רפואי, טיפול רפואי נאות, שמירה על כבודו של המטופל, סודיות רפואית, שמירה על פרטיות, הזכות לדעת את זהות המטפל, הסכמה מדעת.
הזכויות הללו מתחברות לתפיסה הרחבה המדגישה את המטופל / האדם במרכז, זו השזורה בערכים:
זולתנות, הומניות, חמלה, אחריות, יושרה ואחרים.
היעד הוא קיומה של מערכת שירותי בריאות, לרבות אנשי המקצוע הפועלים בה, המסוגלת להעניק את הטפול האיכותי ביותר לכל חולה ללא קשר לגזע, מוצא, רקע תרבותי ושפה.
לשמירה על 'כבוד האדם' היבטים רבים: חירות האדם, זכויותיו, חופש בחירתו פרטיותו ועוד.
היבט נוסף של שמירה על 'כבוד האדם' מתייחס להימנעות מהשפלה של אדם אחר ומיחס לא אנושי כלפיו.
מובילי המקצוענות
"מובילי המקצוענות" - מנחי המפגשים, עובדים נבחרים מכל שורות הארגון, שהנחיית המפגשים נעשית בנוסף לעבודתם השוטפת בבית החולים.
המובילים מקבלים הכשרות בנושאי התוכן ואופן העברתם, וכן ליווי צמוד מהמדריך הראשי של בית הספר.
באופן טבעי הופכים המובילים לשגרירי ערכים בבית החולים.
מובילי בית ספר למקצוענות אסותא - סליחה על השאלה
כבוד אירוע העשור לבית הספר למקצוענות של אסותא, אספנו מובילי מקצוענות (מנחי הסדנאות שלנו) לכמה שאלות על "מה זה אומר להיות מוביל"

קורסים, השתלמויות וימי עיון
בית הספר מציע מספר מסלולים ללמידה והשתלמות.
כל ארגון יכול לבחור את הדרך המתאימה לו ויחווה אצלנו חוויה ייחודית.

משחק "יוזמה טובה" - בית הספר למקצוענות
"יוזמה טובה" הן אותן מחוות אנושיות קטנות שאנו יוזמים מול המטופלים שלנו ובינינו העובדים, כדי להפוך את השירות למטופלינו ואת שגרת העבודה שלנו לטובים עוד יותר.


