אנחנו באסותא רואים חשיבות רבה במתן שירות מכבד, שוויוני ועצמאי לכלל הבאים בשערינו. לשם כך, אנחנו פועלים באופן מתמיד להתאמת השירות לכלל האוכלוסייה.
בשנת 2017 אסותא זכתה בפרס נגישות ישראל על הנגשת ארגון מורכב בסטנדרטים גבוהים ומעבר לחובות הקבועות בחוק.
נושא הנגישות מהווה חלק מרכזי בסטנדרט השירות הגבוה באסותא. לאור זאת, הצוות שלנו עובר הדרכות ורענונים בנושא, ועל כן מיומן לתת שירות מותאם לאנשים עם מוגבלות.
עם זאת, חשוב לשתף את הצוות בכל בקשה להתאמת שירות ו/או סיוע נדרש על מנת לספק שירות רפואי מיטבי.
בין היתר, אנחנו פועלים באופן מתמיד להנגשת המרכזים הרפואיים שלנו והשירות הניתן בהם לאנשים עם מוגבלות, וזאת תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים לשיפור חווית השירות ולצמצום פערים במתן השירות. כלל הפעולות הננקטות על-ידי אסותא לצורך הנגשת מרכזיה הרפואיים והשירות הניתן בהם לאנשים עם מוגבלות נעשות תוך עמידה בהוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998, והתקנות שהותקנו על פיו.
לנוחיותכם, להלן פירוט הסדרי הנגישות באסותא:

נגישות במרכזי אסותא
כלל המרכזים הרפואיים של אסותא - לרבות חדרי האשפוז, חדרי הטיפולים והבדיקות - נגישים לאנשים עם מוגבלות. בנוסף, במרכזים הרפואיים של אסותא נעשה שימוש במגוון התאמות ועזרי נגישות נגישות על מנת לספק שירות מיטבי לכלל הבאים בשערינו.
פירוט הסדרי הנגישות במרכזי אסותא

התאמות נגישות לפי סוגי מוגבלויות
מוגבלות בראיה
הגעה, הכוונה ועזרים
- ליווי ע"י עובד: בתאום מראש. עדיף לתאם מראש במוקד, או כאשר מגיעים למרכז הרפואי לפנות למאבטח בכניסה ולבקש סיוע בנושא. בחיפה באגף האמבולטורי, יש לפנות לעמדת המודיעין.
- מערכת הכוונה קולית Right Hear: המערכת ממוקמת בכניסה בכל מרכז הרפואי וברחבי המרכז הרפואי.
- משטחי התראה בכניסות: פס מוביל לעמדת מודיעין/מעליות.
- מעליות: הכוונה קולית במעליות
הנגשת מידע
- פורמטים מונגשים: כתב ברייל/ קובץ קולי - אספקה תוך 7 ימי עסקים. יש לפנות לרכז הנגישות בנושא.
- הקראה ע"י עובד: עד 3 עמודים – במקום. מעל 3 עמודים – בתיאום מראש.
הנגשה פיזית
- משטחי התראה בכניסות.
- פס מוביל לעמדת מודיעין/מעליות.
- הכוונה קולית במעליות
- מערכת הכוונה קולית Right Hear ממוקמת בכניסה בכל
מרכז רפואי וברחבי המרכז הרפואי.
נהלים והערות
- כלב נחייה וחיית שירות: מותרת לרחבי בית החולים מותרת. כלב נחיה – לא צריך להציג תעודה מזהה. למעט אזורי קרינה וחדרי פעולות פולשניות.
- פטור מתור: אנו עושים את מיטב המאמצים להתחשב במציג התעודה ולאפשר כניסה בקירוב למועד שנקבע אולם לא חלה חובת "פטור מתור" במוסדות רפואיים ובפרט בעת קביעת תור מראש.
מוגבלות בשמיעה/דיבור
הגעה, הכוונה ועזרים
מערכת עזר: לולאת השראה. קיימים בכל דלפקי הקבלה והמודיעין.
הנגשת מידע
- מתורגמן לשפת סימנים: בתאום מראש מול רכז הנגישות, לפחות 2 ימי עסקים טרם הגעתכם.
- תרגום לשפת הסימנים בוידאו (ע"י עמותת נגישות ישראל): בתיאום מראש מול רכז הנגישות
- במידת הצורך ניתן להשתמש בתקשורת כתובה.
הנגשה פיזית
מערכת עזר לולאת השראה: בכל דלפקי הקבלה והמודיעין.
מוגבלות קוגניטיבית/שכלית/נפשית
במידה ונדרש ליווי על ידי עובד יש לתאם זאת מראש במוקד זימון תורים או לפנות למאבטח בכניסה עם הגעתכם למרכז הרפואי ולבקש סיוע בנושא.באסותא חיפה, באגף האמבולטורי, יש לפנות לעמדת המודיעין.
הנגשת מידע
- דפי מידע: הכנו לנוחיותכם דפי מידע, ביניהם דפי התמצאות במרכז הרפואי והשלבים העיקריים ביום הניתוח.
- במידה ותצטרכו סיוע בהקראה, נשמח לעשות זאת בעזרת עובד המרכז הרפואי (עד 3 עמודים). במידה ותצטרכו סיוע בהקראה ארוכה יותר, יש לתאם זאת מראש באמצעות מוקד זימון תורים.
- פורמט מונגש – קובץ קולי: בבקשה מראש מרכז הנגישות אספקה תוך 7 ימי עסקים.במידה ויש צורך בסיוע במילוי טפסים – יש לבקש במעמד הקבלה סיוע מהמזכירה.
הנגשה פיזית
אסותא מאפשרת המתנה במרחב שקט ורגוע, רצוי בתיאום מראש.
נהלים והערות
- פטור מתור: בהצגת תעודה בה מצוינת הזכאות לפטור מתור.
- חיית שירות (קיים מגוון סוגי חיות): כניסה לרחבי בית החולים מותרת למעט אזורי קרינה וחדרי פעולות פולשניות. יש להציג תעודה/ מסמך מזהה מכל סוג.
מוגבלות בניידות ובתנועה
הגעה, הכוונה ועזרים
- חניות: בכל מרכז רפואי קיים מענה לחניית נכים ולחניית לרכב גבוה. החניה היא ללא עלות לרכבים מסומנים בתו נכה.
- ליווי ע"י עובד: יש לתאם מראש במוקד זימון תורים, או לפנות למאבטח בכניסה עם הגעתכם למרכז הרפואי ולבקש סיוע בנושא.באסותא חיפה באגף האמבולטורי, יש לפנות לעמדת המודיעין.
- שאילת כיסא גלגלים: ברמת החייל – קיימת עמדה ממוחשבת. בעת השאילה עליך להשאיר פיקדון בכרטיס אשראי, ללא חיוב. בשאר המרכזים הרפואיים – ניתן לשאול כיסא גלגלים באמצעות תיאום מראש במוקד, או בהגעה יש לשאול את השומר בכניסה.
- כיסא גלגלים מהרכב: יש לתאם מראש מול מוקד המידע והזימונים. במידה ולא תואם מראש, יש לפנות לשומר בכניסה למרכז הרפואי לסיוע.
- עמדת קבלה נגישה: קיימת בכל עמדות הקבלה.
הנגשת מידע
עזרה במילוי טפסים – יש לבקש במעמד הקבלה סיוע מהמזכירה
הנגשה פיזית
- עמדת קבלה נגישה (מותאמת לכיסא גלגלים): קיימת בכל עמדות הקבלה. בכל מחלקות האשפוז קיים חדר אשפוז נגיש עם דלתות, מקלחת נגישה וכו'.
- מיטות מתכווננות: בכל חדרי האשפוז.
- חדרי הלבשה נגישים: קיימים בכל המכונים האמבולטוריים.
- עמדת השאלת כסאות גלגלים: בכניסה.
- חניות נכים: קיימות חניות לרכב רגיל ולרכב גבוה.

שירות לקוחות נגיש - מוקד מידע וזימון תורים
לקבלת מידע או לזימון תור, ניתן לפנות למוקד המידע וזימון התורים הארצי של אסותא, באחת מהדרכים הבאות:
טלפונית, באמצעות צ'אט, SMS, whatsap, מייל, messenger, טופס מקוון: ליצירת קשר בדרכים אלה לחצו כאן >
דואר אלקטרוני: digital@assuta.co.il
לאחר הפניה הראשונית, מתן השירות יתבצע בהתאם לאופן הפניה הראשונית.
לתשומת לבכם, נתב השיחות הונגש. ההקלטה הנה בשפה פשוטה, בקצב דיבור איטי וברור וללא מוזיקת רקע.
לצורך מתן שירות מיטבי, כדאי לעדכן את נציג השירות בכל עזר ו/או התאמת נגישות נדרשת לעת קבלת השירות במרכז הרפואי.
הדרכות עובדים לשירות נגיש: מתקיימות הדרכות להכרת תחום הנגישות, יצירת מודעות בקרב העובדים והקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש.

נגישות אתר האינטרנט – הצהרת נגישות
אתר אינטרנט נגיש הוא אתר המאפשר לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככל הגולשים, כ- 20 עד 25 אחוזים מהאוכלוסייה נתקלים בקשיי שימוש באינטרנט ועשויים להיטיב מתכני אינטרנט נגישים יותר, כך על פי מחקר שנערך בשנת 2003 ע"י חברת מייקרוסופט. חברת אסותא מרכזים רפואיים מאמינה ופועלת למען שוויון הזדמנויות במרחב האינטרנטי לבעלי לקויות מגוונות ואנשים הנעזרים בטכנולוגיה מסייעת לשימוש במחשב.
מידע על נגישות האתר
- אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
- התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
- הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום.
- האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
- מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.
- לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
- מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת נגישות באסותא מרכזים רפואיים ואנחנו נדאג להנגיש לכם את המידע.
- מסירת מידע בפורמט נגיש - החברה מעמידה עבור לקוחותיה אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניות ומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכז הנגישות של החברה שפרטיו מופיעים בהמשך ההצהרה.
- בדיקות ויעוץ הנגישות בוצעו על ידי חברת A2Z נגישות ושיווק באינטרנט.

דרכי פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושא נגישות
יש לציין כי אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות החברה כחלק ממחויבותנו לאפשר לכלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות לקבל את השרות הנגיש ביותר.
במידה ונתקלת בבעיה או בתקלה כלשהי בנושא הנגישות, נשמח שתעדכן אותנו בכך ואנו נעשה כל מאמץ למצוא עבורך פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן.
פנייה לרכז הנגישות באסותא מרכזים רפואיים
בכל שאלה ניתן לפנות למר אלי מימרן, רכז הנגישות באסותא מרכזים רפואיים
טלפון: 03-7644447
פקס: 03-7645778
מייל: assutanegishut@assuta.co.il
דואר: אסותא מרכזים רפואיים, רחוב הברזל 20 רמת החייל - תל אביב, מיקוד 69710
פרסום הצהרת הנגישות
הצהרת הנגישות עודכנה ביום: 21.07.2025

